خانه |  درباره ما |  ارتباط با ما |  آرشیو فصلنامه  
 
چهره ها و تحلیل ها
نظریه‌پرداز کافی در حوزه علوم انسانی نداریم
نظریه‌پرداز کافی در حوزه علوم انسانی نداریم
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه خوارزمی گفت: نظریه‌پرداز کافی در علوم انسانی نداریم و افرادی هم که نظریه‌پردازی انجام می‌دهند در مورد جامعه ایران نمی‌توانند تئوریهای خوبی ارائه دهند.
اقدامات تحولی
اتمام بازنگری حقوق عمومی، خصوصی و بین الملل در مقطع کار‌شناسی
اتمام بازنگری حقوق عمومی، خصوصی و بین الملل در مقطع کار‌شناسی
دبیر کارگروه تخصصی حقوق شورای تحول علوم انسانی از اتمام بازنگری رشته‌های حقوق عمومی، حقوق خصوصی و حقوق بین الملل در مقطع کار‌شناسی خبر داد.
پرونده های ویژه
در علوم انسانی عقبیم
در علوم انسانی عقبیم
در زمینه‌ی علوم انسانی عقبیم. دوستان که درباره‌ی علوم انسانی صحبت کردند، بدرستی بر روی اهمّیّت علوم انسانی، حتّی در صنعت، تکیه کردند؛ درست است. این آماری که این برادر عزیزمان دادند برای من جالب بود که گفتند در پیشرفت صنعتی، حدود چهل درصد مثلاً یا پنجاه درصد- مربوط به مسائل مهندسی و مربوط به مسائل فنّی است، حدود پنجاه شصت درصد مربوط به مسائل علوم انسانی مثل مدیریّت، همکاری، سخت‌کوشی است؛ راست می‌گویند، این خیلی مهم است.
مدیریت
علوم سیاسی
چرا علم بومی با عدم مقبولیت نخبگان علمی مواجه شده؟
چرا علم بومی با عدم مقبولیت نخبگان علمی مواجه شده؟
به‌‌‌ دلیل تسلط تفکر اسلامی بر تفکر ایرانی، نظریه‌ی روابط بین‌الملل با خاستگاه و نقطه‌ی عزیمت ایرانی (متأثر از ریشه‌های غیردینی و متناسب با اسطوره‌ها و استعاره‌ها ایرانی) بی‌رنگ و بی‌رمق است. آنچه بیشتر در اینجا مورد کنکاش باقی می‌ماند، تلاش‌هایی با ریشه‌های نظری و نظریه‌پردازی اسلامی از روابط بین‌الملل است. هرچند اخیراً تلاش‌هایی نیز در این زمینه توسط برخی از اساتید و دانش‌پژوهان این رشته شکل گرفته و در حال شکل‌گیری است، اما همان‌طور که جیمز روزنا در کتاب «پیش‌نظریه در سیاست خارجی» (که در سال 1966 منتشر شده است) اشاره می‌کند، این تلاش‌ها حالت «پیش‌نظریه» دارند تا نظریه‌ای منسجم. غلبه‌ی روش‌شناسی‌های علمی (به معنای مرسوم علم) بر جریان اصلی IR (که بیشترین مقبولیت را در ایران و در بین دانش‌پژوهان این زمینه‌ی مطالعاتی دارد) سبب شده است تا فرضیه‌ای «علمی» تلقی شود که یا صدق و صد احتمالی‌اش مشخص شود یا ابطال شود. همین موضوع یک چالش برای نظریه‌پردازی بومی است؛
حقوق
نهادینه‎سازیِ گفتمان حقوق‌بشری نسخه‌ی منفرده هرجامعه‌ای نیست
نهادینه‎سازیِ گفتمان حقوق‌بشری نسخه‌ی منفرده هرجامعه‌ای نیست
در گفت و گو با دکتر موسوي مجاب، عضو هيئت علمي دانشگاه تربيت مدرس به مسئله حقوق بشر پرداختیم. موسوی مجاب معتقد است که در جوامع غربی، افراط در زمینه‌ی حق‌مداری وتأکید بر جلوه‎های حقوق‌بشری تا حدی است که عملاً جانب تعهّدات و تکالیف انسانی به فراموشی سپرده شده است و انسان‌گویی به صورت فعّال مایشاء در سطح اجتماعی ظاهر می‌شود‌. آنچه که در ادامه می‌خوانید حاصل گفتگوی ما با دکتر موسوی مجاب می‌باشد.
علوم اجتماعی
اولویت با تغییر ساختار است
اولویت با تغییر ساختار است
دکتر غلامرضا جمشیدی‌ها دارای مدرک دکترای جامعه‌شناسی از دانشگاه منچستر، عضو هیئت علمی و رئیس دانشکدۀ علوم اجتماعی دانشگاه تهران است. وی همچنین مسئولیت کارگروه علوم اجتماعی شورای تحول و ارتقای علوم انسانی-اجتماعی را برعهده دارد. وی اعتقاد دارد علوم اجتماعی در ایران در سطح نخبه‌ها مانده و به سطح عامه مردم کشیده نشده است و ما فقط تا درِ دانشکده جامعه‌شناس هستیم، از اینجا که رفتیم شخصیت دیگری هستیم. عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به مشکلات ساختاری نهادها و مراکز علمی می گوید باید ساختار تغییر کند؛ آن چنان که با تغییر ساختار در یک دانشگاه، دانشگاه‌های دیگر هم ملزم به تغییر ساختار سازنده می شوند. به کوشش سیاوش غفاری
روانشناسی و علوم تربیتی
روانشناسی هم نیازمند تحول است و هم تولید جدید
روانشناسی هم نیازمند تحول است و هم تولید جدید
دکتر هادی بهرامی احسان دانشیار روانشناسی و عضو هئیت علمی دانشگاه تهران است که هم اکنون رئیس دانشکده روانشناسی این دانشگاه را برعهده گرفته است. سیل ترجمه‌های عامیانه و کتاب‌های زرد در موضوع روانشناسی و تاثیر آن بر تحول در علوم انسانی و تولید علم دلیلی شد تا در یکی از روزهای بهار در دفتر ریاست دانشکده روانشناسی روبروی کوی نصر با او به گفتگو بنشینیم. او که پژوهش‌هایی در زمینه روش شناسی علم، روانشناسی سلامت و خانواده انجام داده است معتقد است که دوران تئوری‌های بزرگ در روانشناسی به اتمام رسیده است.
اخبار > اتمام بازنگری حقوق عمومی، خصوصی و بین الملل در مقطع کار‌شناسی
 


شماره خبر :٥١٠٩٥٨   تاریخ انتشار خبر : 1395/09/27    ا   ١٤:٣٠
 
اتمام بازنگری حقوق عمومی، خصوصی و بین الملل در مقطع کار‌شناسی
دبیر کارگروه تخصصی حقوق شورای تحول علوم انسانی از اتمام بازنگری رشته‌های حقوق عمومی، حقوق خصوصی و حقوق بین الملل در مقطع کار‌شناسی خبر داد.

دکتر فضل الله موسوی در خصوص آخرین وضعیت بازنگری رشته حقوق در کارگروه تخصصی این رشته در شورای تحول علوم انسانی گفت: در مقطع کار‌شناسی بازنگری رشته حقوق عمومی، حقوق خصوصی، حقوق بین الملل به اتمام رسیده و اصلاحات لازم نیز در خصوص این سه رشته انجام شده است.

وی ادامه داد: اما در رشته حقوق جزا برخی درس‌ها هنوز بازنگری نشده که امیدواریم در سال جدید آن را پیگیری کرده و به سرانجام برسانیم.

دبیر کارگروه تخصصی حقوق شورای تحول علوم انسانی افزود: هنوز بازنگری در مقطع کار‌شناسی ارشد و دکتری حقوق آغار نشده است.

وی درباره تالیف کتب در حوزه حقوق افزود: ممکن است برخی از درس‌ها تالیفاتی داشته باشند بستگی به درس دارد.

ضرورت تایید رشته‌های جدید علوم انسانی توسط شورای تحول

دبیر شورای تحول و ارتقا علوم انسانی گفت: باید برای ایجاد رشته‌های جدید علوم انسانی، در هر دانشگاهی مجوز شورای تحول گرفته شود.

سید حمید طالب‌زاده دبیر شورای تحول و ارتقا علوم انسانی گفت: هر رشته‌ای که بخواهد در هر یک از دانشگاههای کشور در حوزه علوم انسانی گسترش پیدا کند، باید مجوز شورای تحول را داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه گسترش رشته‌ها در هر دانشگاهی اعم از دانشگاه آزاد و یا دولتی، باید توسط شورای تحول تایید شود، گفت: البته از ابتدای ایجاد شورای تحول چنین قانونی وجود داشته و باید برای ایجاد و گسترش رشته مجوز شورا نیز صادر می‌شده است.

وی عنوان کرد: رئیس جمهور هم در اسفند ماه سال ۹۳ ابلاغیه‌ای در این خصوص ابلاغ کردند که هر رشته‌ای باید به تایید شورای تحول برسد تا گسترش و یا اضافه شود.

بازنگری کتب علوم انسانی در دانشکده معارف دانشگاه تهران

قائم مقام مسئول نهاد رهبری در دانشگاه تهران از بازنگری کتب علوم انسانی در دانشکده معارف این دانشگاه خبر داد.

حجت الاسلام رجالی تهرانی، در خصوص وضعیت رشته‌های علوم انسانی در دانشگاه تهران گفت: در حوزه رشته‌های علوم انسانی آنطور که باید و شاید حرکت جدی در راستای سخنان و خواسته‌های مقام معظم رهبری که فرمودند علوم انسانی اسلامی شود و ناظر بر نیازهای جامعه و کشور باشد صورت نگرفته است.

وی افزود: در حال حاضر در دانشگاه تهران در دانشکده معارف بازنگری‌هایی بر روی کتاب‌های علوم انسانی در حال انجام است و اخیراً هم دانشکده معارف و اندیشه اسلامی دانشگاه تهران تاسیس شده که اقدامات مثبتی در حوزه دروس معارفی در حال انجام است.

وی افزود: برخی از کتاب‌های معارف هم از سوی دانشگاه معارف قم مورد بازنگری قرارگرفته و جمع بندی‌هایی شده تا کتاب‌های جدید در این حوزه برای دانشگاه‌ها تولید شود.   

قائم مقام مسئول نهاد رهبری در دانشگاه تهران با اشاره به روند بازنگری علوم انسانی در شورای تحول علوم انسانی گفت: متاسفانه روند این بازنگری‌ها به کندی صورت می‌گیرد و از نظر محتوایی مشکلاتی وجود دارد، چراکه نوشتن کتب درسی بسیار متفاوت با مجموعه‌هایی است که دست مخاطب عام قرار می‌گیرد.   

وی اظهار داشت: باید در این زمینه کار بیشتری انجام شود تا جدا از شعاری که داده می‌شود، اقدام اساسی صورت گیرد تا نیاز دانشجویان و جامعه با توجه به معارف بومی ایرانی و اسلامی تامین شود.   متاسفانه هنوز این اقدام جدی انجام نشده است

دکتری مطالعات اسلامی ایرانی پیشرفت تصویب شد

رئیس کارگروه جامعه‌شناسی شورای تحول و ارتقای علوم انسانی گفت: دکتری مطالعات اسلامی ایرانی پیشرفت به تصویب شورای تحول و وزارت علوم رسید.   

غلامرضا جمشیدی‌ها با اشاره به آخرین وضعیت بازنگری رشته جامعه‌شناسی گفت: تاکنون بازنگری رشته دانش اجتماعی مسلمین و فلسفه علوم اجتماعی انجام شده و فعالیت‌های مربوط به پیگیری، اصلاح، و به تصویب رساندن واجرایی کردن برنامه دکتری مردم‌شناسی که توسط گروه انسان‌شناسی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران ارائه شده بود، نیز انجام شده است.   

وی با بیان اینکه تا کنون در ایران دکتری مردم‌شناسی وجود نداشت افزود: برنامه دیگری که انجام شده و به تصویب شورای تحول و وزارت علوم رسیده، دکتری مطالعات اسلامی ایرانی پیشرفت است.   

رئیس کارگروه جامعه‌شناسی شورای تحول و ارتقای علوم انسانی ادامه داد: برنامه دیگر، جامعه‌شناسی دفاع مقدس در مقطع کار‌شناسی ارشد است که این برنامه مورد تصویب شورای تحول قرار گرفته و اکنون در وزارتخانه است.   

وی در زمینه تألیف کتاب و کافی بودن یا نبودن منابع گفت: باید بگویم که منابع وجود دارد اما مسئله‌ای که ما با آن روبرو هستیم این است که این منابع در حاشیه‌اند، ما حرف‌های زیادی داریم اما این حرف‌ها که الان در حاشیه هستند که باید به متن تبدیل شود و به عنوان متون درسی در کلاس‌ها مطرح شود.

جمشیدی‌ها با بیان اینکه از این به بعد تأکید عمده کارگروه روی برنامه‌های جاری در مقاطع سه گانه آموزشی خواهد بود افزود: درحال حاضر اساتید دانشگاه‌های تهران، شیراز، علامه، اصفهان، مؤسسه باقرالعلوم، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، دانشگاه الزهرا و دانشگاه خوارزمی در کارگروه جامعه‌شناسی شورای تحول و ارتقای علوم انسانی حضور دارند.   

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران:

بالا‌ترین رقم حمایتی را به طرح‌های علوم انسانی اختصاص می‌دهیم

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران از اختصاص بالا‌ترین رقم حمایت به علوم انسانی خبر داد و گفت: تاکنون خروجی علوم انسانی درمقایسه باتمام خروجی‌ها ضعیف‌تر بوده است.   

نصرت الله ضرغام با بیان اینکه برای خروجی بهتر علوم انسانی باید راههای مختلفی را انتخاب کنیم، گفت: در صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران برای خروجی بهتر در حوزه علوم انسانی، به تقویت اعضای کارگروه علوم انسانی پرداخته‌ایم.   

وی با بیان اینکه اعضای کارگروه علوم انسانی منحصر به صاحب اعضای مراکز علمی در تهران نیستند، افزود: اعضای کارگروه‌های علوم انسانی در صندوق حمایت از پزوهشگران و فناوران، افرادی هستند که عالم به نیاز‌های جامعه هستند و همچنین از دانشگاه‌ها و مراکز علمی مختلف کشور انتخاب شده و در ‌‌نهایت به عضویت کارگروههای علوم انسانی در آمده‌اند.   

به گفته وی ما در صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران علاوه بر سفارش پروژه‌های تحقیقاتی متناسب با نیاز جامعه در رابطه با اولویت‌های تحقیقاتی در حوزه علوم انسانی تجدید نظرهایی داشته‌ایم.   

وی با تاکید بر اینکه همه این اقدامات صندوق در جهت پویایی و فعالیت در بخش علوم انسانی است، اظهار داشت: افرادی که در زمینه استعداد یابی و استعداد سنجی و پرورش استعداد آمادگی دارند می‌توانند به صورت فردی و تیمی پرپوزال و پروژه تحقیقاتی ارائه بدهند و اگر پروپوزال آن‌ها در صندوق مصوب شد به صورت صد در صد از آن حمایت خواهیم کرد تا طرح عملی شود.   

وی عنوان کرد: در حال حاضر توجه خاص و ویژه‌ای به علوم انسانی داریم و بنا داریم بالا‌ترین رقم در پژوهش را به علوم انسانی اختصاص بدهیم.   

بازنگری ۱۵رشته علوم انسانی به دانشگاه‌ها ابلاغ شد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از بازنگری ۱۵ رشته علوم انسانی در شورای تحول علوم انسانی و ابلاغ آن به دانشگاه‌ها خبر داد.   

دکتر محمد فرهادی، در پاسخ به این سوال که آیا در ساختار رشته‌های انسانی تغییراتی ایجاد خواهد شد؟ گفت: در ساختار، تغییری ایجاد نمی‌شود اما شورای تحول علوم انسانی که شورای انقلاب فرهنگی آن را تصویب کرده است کلیه برنامه‌های درسی، مقاطع تحصیلی و محتوای آموزشی را مورد بازنگری قرار می‌دهد.   

وی با تاکید بر اینکه در محتواهای آموزشی باید جهان بینی و وضعیت کشور مورد توجه قرار گیرد، گفت: شورای تحول علوم انسانی چند سال پیش کار خود را آغازکرده و تاکنون ۱۵ رشته را مورد بازبینی و بازنگری قرار داده است.   

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: این ۱۵ رشته در شورای گسترش هم تایید و به دانشگاه‌ها برای اجرا ابلاغ شده است.   

در جلسه شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی مطرح شد

اقدامات وزارت علوم برای مقابله با پایان نامه‌های سفارشی

جلسه ۹۸ شورای تخصصی تحول و ارتقا علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی، به ریاست دکتر غلامعلی حدادعادل و با حضور دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در محل این وزارتخانه برگزار شد.   

در ابتدای این جلسه، دکتر محمد فرهادی گفت: شورای ارتقاء و تحول علوم انسانی به عنوان یکی از شوراهای تخصصی ذیل شورای عالی انقلاب فرهنگی عهده‌دار مسئولیت مهم تحول و ارتقاء و بازنگری در مبانی و مبادی این علوم است و به همین اعتبار از اهمیت وافری برخوردار است.   

وی افزود: در دو دهه گذشته رشته‌های علوم انسانی در کشور با یک رشد جهشی و غیرهدفمند گسترش یافته‌اند به گونه‌ای که هم اکنون حدود دو میلیون دانشجو در این رشته‌ها مشغول به تحصیل هستند.   

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: هدفمندی در آموزش عالی در همه رشته‌ها و گرایش‌ها ضرورت دارد و در علوم انسانی ضرورت آن بیشتر است.   

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: علوم انسانی چون به انسان می‌پردازد و مستقیما بر فرهنگ اثر می‌گذارد باید بر طبق جهان بینی اسلام بازنگری شود.   

وی افزود: در جهان بینی اسلام که در قرآن کریم تبلور یافته است، انسان ذیل خداوند متعال و وابسته به او تعریف می‌شود و به همین دلیل باید علوم انسانی اسلامی با توجه به این نگاه و رویکرد بازنگری و تدوین شود.   

عضو ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ادامه داد: اینکه قرآن کریم بار‌ها انسان را مخاطب قرار می‌دهد و از او می‌خواهد نگاه خود را به آفرینش سامان دهد، بزرگ‌ترین دلیل بر امکان و لزوم علوم انسانی اسلامی است.   

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: خروجی و ما حصل علوم انسانی باید در حل مشکلات کشور مفید باشد و علوم انسانی متعارف که ریشه در جهان بینی غرب دارد، صرفنظر از آنکه با مبانی ارزشی اسلام متعارض است در حل مشکلات جامعه نیز ناتوان بوده است.   

وی افزود: در موضوع «تحول و ارتقاء در علوم انسانی» باید ابتدا بدانیم کجا هستیم و باید به کجا برویم و به این منظور مدل ارزیابی نتیجه کار باید تدوین شود.   

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: موضوع علوم انسانی نباید وابسته به ساز و کار عرضه و تقاضا در بازار علم باشد بلکه در بسیاری از موارد باید صرفنظر از جریان حاکم بر بازار عرصه و تقاضای علمی، کار شود.   

دکتر فرهادی گفت: آمایش آموزش عالی و ساماندهی این بخش و توجه به توان کیفی هیئت‌‌های علمی و اساتید دانشگاه‌ها باید حرف اول را در گسترش آموزش عالی بزند.   

وی افزود: علوم انسانی وابسته، محمل اصلی تسلط استعمار نوین است و همه کشورهایی که توانسته‌اند خود را از تحت سیطره استعمارگران خارج کنند، ابتدا در بخش علوم انسانی خود را از سیطره خارج کرده‌اند.   

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: توجه به مطالعات بین رشته‌ای و تأثیر علوم انسانی بر سایر بخش‌های مانند پزشکی، مهندسی و.  .  . در این زمینه لازم است.   

وی افزود: در موضوع مقابله با سرقت ادبی و پایان‌نامه‌های سفارشی، در دانشگاه‌ها نظارت را تشدید کرده‌ایم و در بیرون دانشگاه هم پیش‌نویس یک لایحه به منظور جرم انگاری این سرقت ادبی، به زودی تقدیم دولت خواهد شد.   

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: خود را موظف به اجرای مصوبات شورای تحول و ارتقا علوم انسانی می‌دانیم و ساماندهی رشته‌ها و تسریع در بررسی سایر رشته‌های باقی مانده را از این شورا خواستاریم.   

نهایی شدن برنامه کارشناسی ارشد پیوسته فلسفه طی ماه‌های آینده

دبیر شورای تحول و ارتقای علوم انسانی از در دست تدوین بودن برنامه ابتکاری برای کارشناسی ارشد پیوسته در رشته فلسفه خبر داد و گفت: این برنامه طی دو، سه ماه آینده نهایی خواهد شد.

دکتر سیدحمید طالب‌زاده، دبیر شورای تحول و ارتقای علوم انسانی و دبیر کارگروه فلسفه این شورا از در دست تدوین بودن برنامه ابتکاری برای این رشته خبر داد و گفت: این برنامه طی دو، سه ماه آینده نهایی خواهد شد.

دکتر طالب‌زاده با بیان این که این برنامه برای کارشناسی ارشد پیوسته در رشته فلسفه است، اظهار داشت: با توجه به مشکلاتی که در رشته فلسفه وجود دارد، کارگروه مربوطه در شورای تحول و ارتقای علوم انسانی تصمیم گرفت که به نحوی ابتکاری برنامه‌ای را برای مقطع کارشناسی ارشد پیوسته در این رشته تدوین کند که به طور آزمایشی اجرا خواهد شد.

دبیر کارگروه فلسفه شورای تحول و ارتقای علوم انسانی افزود: در حین اجرای آزمایشی این برنامه و دوره تحصیلی، دوره کارشناسی این رشته حذف نخواهد شد و در جای خود باقی خواهد ماند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این برنامه ملاحظاتی را نیز در خصوص کاستن از حجم ورودی‌های این رشته خواهد داشت یا خیر بیان کرد: کاستن از تعداد ورودی‌ها به این رشته چندان مد نظر نیست، بلکه مقصود ما بیشتر بالا بردن کیفیت ورودی‌ها به رشته است و این هدف با ضوابطی که برای ورود به این رشته در نظر گرفته شده، پیگیری خواهد شد.

دکتر طالب‌زاده در مورد تأثیر تعداد پذیرش فعلی در رشته فلسفه بر کیفیت آن، گفت: این موضوعی است که تا حدی به طورطبیعی و ساختاری با برنامه جدید پیشنهادی پوشش داده خواهد شد، اما هنوز به طور مشخص کارگروه به موضوع تعداد ورودی‌ها و آمار پذیرش وارد نشده و هنوز بر موضوعات اصلی مربوط به برنامه درسی متمرکز است و در مراحل بعد به بحث و بررسی و تصمیم‌گیری در دیگر موارد خواهد پرداخت.

با همكاری هیات کرسی های نظریه پردازی:

مجله علمی پژوهشی انجمن تحول علوم انسانی منتشر میشود

در جلسه شورای علمی - راهبردی هیات حمایت از کرسیهای نظریه پردازی مقرر شد مجله علمی پژوهشی انجمن تحول علوم انسانی منتشر شود.

جلسه شورای علمی - راهبردی هیات حمایت از کرسیهای نظریه‌پردازی، نقد و مناظره به ریاست آیت الله علی اکبر رشاد عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در این جلسه اعضای شورا پس از بحث و بررسی پیرامون نحوه همكاری با «انجمن علمی تحول علوم انسانی» مقرر کردند اقدامات و همكاری‌های لازم در جهت انتشار مجله علمی ـ پژوهشی اين انجمن و هم چنين انتخاب يك مدير اجرايي براي پيگيري و انجام امور محوله به این انجمن، انجام پذیرد.

در ادامه این جلسه، پس از طرح نظرات اعضا پیرامون انتخاب اعضای كرسي هنر و معماری در قالب دو كميته «معماری و شهرسازی» و «هنر»، مقرر شد رئیس كرسی هنر و معماری مذاكرات لازم را با اعضای منتخب شورای علمی راهبردی هیات حمایت از کرسی ‌های نظریه ‌پردازی، نقد و مناظره به منظور جلب همکاری آنان انجام دهد.

 

 

خروج